MummyNemo [dot] com

Tuesday, March 22, 2011

Amaran !!! Jangan gunakan Handphone Ketika Mengisi Minyak.

Assalamualaikum.. Selamat petang semua, Kat sini saya nak share entry mengenai pengguna telefon bimbit semasa mengisi minyak....., perkara ni sgt penting taw, sbb benda ni sangat2 berbahaya......

Credit to : Abg Amy

Mari kita tengok ekspiremen sains kat bawah ni, untuk buktikan betapa bahayanya isi minyak sambil berbual atau sms pakai Handphone..

sebelum tu, kita sediakan bahan2 serta alatan yang diperlukan.. Iaitu :-
1. Kuali sebiji…cari yang leper tu…
2. 3 helai kad, kad manila pun boleh..tapi jangan pakai mycard, kad kredit ataupon kad ATM, mahupun sim card…
3. 1 roll kertas foil…kertas timah tu laa….yang macam bungkusan kedua corn flakes tu laa…
4. Handphone sebiji…dan pastikan juga ada kredit…
5. Minyak petrol sikit....


KEMUDIAN…..




SUSUN KAD TADI LEBIH KURANG BEGINI.




LETAK PULA ALUMINIUM FOIL TU ATAS KERTAS TADI.




LETAK SEDIKIT PETROL




TIBA-TIBA !!

API MENYALA !!
peringatan,anda dinasihatkan untuk tidak mengunakan handphone ketika di stesen minyak…..
Sebarkan kepada semua orang yang anda sayangi…
Bersama-sama kita saling ingat- mengingati.



P/s marila kita sama2 displin diri... jangan guna hanpone ketika distesen minyak, untuk mengelak dari perkara yang tak di ingini berlaku.

6 KOMEN YANG SAYA TERIMA:

Azreem said... [Reply to comment]

Setiap jenis model phone mempunyai kadar kuasa yang berbeza, dan kuasa yang dikeluarkan phone juga bergantung berapa jauh kita dari stesen pemancar. Tapi bagus sebab mengingatkan.
Mencegah adalah lebih baik dari mengubati.. :)

tehr said... [Reply to comment]

eloklah sentiasa beringat
masa memandu juga jangan guna hp
kadang2 ada orang cakap ngan hp pun tangan pusing2 berbagai gaya, macam cakap berdepan
hehe

♥effa♥ said... [Reply to comment]

be alert!!!
thanks for $harin'

Post a Comment

Terima kasih Dengan Komen Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal erkk??

 
Copyright © Simanis Cadburylady. All Rights Reserved.
Blogger Template designed by Simanis-Cadburylady.