MummyNemo [dot] com

Saturday, April 16, 2011

PUISI SUAMI ISTERI




Isteriku,,
Jika engkau bumi,
akulah matahari.
Aku akan menyinari mu kerana engkau mengharapkan cahaya dari ku…
Ingatllah bahtera yg kita kayuh,bergitu penuh riak gelombang.
Aku pasti akan tetap menyinari bumi,hingga kadang-kadang bumi terasa akan silauan ku..
Lantas aku ingat satu hal bahawa Tuhan mencipta bukan hanya bumi,,malah ade planet lain yang juga  mengharapkan sinaranku..
Lalu……
Relankanlah aku menyinari planet lain..

****Balasan Puisi sang isteri****

Suamiku,
Andai kau mentari, sang suri yang member cahaya’aku merelakan engkau berikan sinaramu kepada segala planet yang telah TUHAN ciptakan kerana mereka juga sepertiku,perlukan cahayamu…….
Aku pun juga tidak akan merasa kekurangan dengan sinara mu….

AKAN TETAPIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII……….
Bila kan hanya sejengkal lilin yang berkekuatan 5 watt sahaja,jangan lah bermimpi untuk menyinari planet lain!!!!!!..
Kerana blik tidur kita yang kecil pun belum sanggup kau teranggi..
Lihatlah diri mu pada cermin kaca di sudut kamar kita,di tengah remang-remang pancaran cahaya mu yang telah aku mengerti…
Cuba lihat siapa dirimu..
Matahari atau lilin?..
Atau jangan-jangan Cuma manciss saja !!!!
Oh,please lah…

NAK KAHWIN LAIN KONON… kah kah kah klah kah

Credit to : http://www.myfriends2u.com/blog.php?user=helmiee&blogentry_id=3667

P/s hehehe.. rupanyanya ade niat disebalik puisi sang suami heheheh,


3 KOMEN YANG SAYA TERIMA:

aeshcame said... [Reply to comment]

hehe puisi ni kne bg para2 suami bc..

tehr said... [Reply to comment]

toksah berangan la
hahaha

kalau makan pun isteri tanggung!

sempoi said... [Reply to comment]

btoi2..klw tk diorang ni sang suami tkkn sdar diri

Post a Comment

Terima kasih Dengan Komen Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal erkk??

 
Copyright © Simanis Cadburylady. All Rights Reserved.
Blogger Template designed by Simanis-Cadburylady.