MummyNemo [dot] com

Wednesday, May 4, 2011

MENCINTAIMU, KESALAHANKU KERANA AKU TAK MAMPU MEMBAHAGIANKANMU - PART 5


dikeluarkan sekarang ni, tipis peluang untuk hidup!! Kau faham??!!"
Bergenang airmatanya.
"Ya ALLAH….," tertunduk. "Nia…."
"Dania akan koma untuk
beberapa waktu. Tak tau bila dia akan sedar. Kalau sedar sekalipun,
kita tak dapat nak predict apa yang akan jadi lepas tu," sambung Izza.
"Ya ALLAH….," mengalir airmata mahal Amar. Tak dapat dibendung kesedihannya. "Izza…apa yang sebenarnya berlaku?"
"Dania terjun dari kereta."
"Haa??!!"
"Yup…melalui
dari cerita beberapa orang saksi, Dania terjun dari sebuah kereta yang
dipandu laju. Tak tau kenapa dia melompat keluar. Lepas tu, dia
terpelanting kat tepi jalan. Nasib baik tak ada kereta lain kat situ.
Tapi, malangnya, kepala dia pula terhentak kat palang. Orang yang drive
kereta tu pulak, lari."
"Ya ALLAH….," terus Amar teringat dengan kejadian abangnya memaksa Dania mengikutnya setengah jam yang lalu.
Kalaulah aku dapat menghalang. Semua ni takkan berlaku. Semua ni salah aku!!! Maafkan Amar, Nia….Ahhh!!!! ! Tak guna Firdaus!!!
"Abang!! Anak kita!!," kedengaran suara seorang perempuan
menuju ke arah Izza dan Amar. Lantas, mereka berdua menoleh ke arah
suara tersebut.
"Makcik, pakcik…,"sapa Izza. Kedua orang tersebut adalah orang tua Dania.

"Izza…mana doktor?," soal ayah Dania.
"Kat dalam pakcik…"
Mereka bertiga pun berlalu untuk berjumpa dengan doktor yang bertugas dan meninggalkan Amar sendirian.
Ya ALLAH….kupinta dariMU ya ALLAH. Tunaikanlah permintaanku ini ya ALLAH…selamatkanlah Dania ya ALLAH…
Amar berkurung di dalam surau, tak berhenti-henti berdoa. Tak berhenti-henti berzikir.

"Firdaus!!!!"
"Ciss…apa kau nak, Amar?," ujar Firdaus.
"Huhhh..setelah apa kau buat, kau tak nak bertanggungjawab ya??!!"

"Weii…kau cakap apa ni?," tanyanya, berlakon seolah-olah tak tau apa yang terjadi.
"Aku akan report kat polis. Biar kau kena tangkap, kena dakwa dan kena hukum dengan hukuman setimpal!!"
"Hahahhaha!!!
Report je laa..Aku tak kisah..Hhahahaha! !! Tapi Amar, kau jangan lupa,
nyawa ayah kau yang kerepot tu kat tangan aku!! Hahahahah!!!"
"Apa maksud kau?!"
"Ehh..kau tak tau ke? Emmm…kalau kau nak
tau, segala dokumen hak milik syarikat, rumah, semuanya ada di tangan
aku. Ayah kau tu sakit jantung. Dah dua kali kena attack. Kau jangan
lupa tu. Sekali lagi kena attack..terus mati!! Hahahah!!!"
"Ahhh…kau jangan nak berdalih.. Jangan nak bohong kat aku!!"
"Huhh…tak
percaya ke budak bodoh??!! Kalau tak percaya, kau tanya peguam aku.
Emmm…atau..kau nak aku tunjukkan agenda aku seterusnya ke? Nak biarkan
ayah kau mati??" tersenyum sinis.
"Huhh…,"terus berlalu.
Tak guna bertekak dengan orang macam Firdaus tu. Emm..tapi, kalau betul laa apa yang dia cakap…aku nak buat apa? Ahh….

Dua minggu kemudian….
"Ahh…huhh….ALLAH,"
kedengaran suara halus di hujung telinga Amar yang sedang tidur di tepi
katil Dania. "Em…Amar??" ditolehnya sebelah kanan, kakaknya, Zaima juga
sedang tidur. "Amar…"
"Eh…haahh??!!! Dania!!! Daniaa!!! Doktor!! Doktor!!!," jerit
Amar. Zaima yang sedang nyenyak tidur terbangun bila terdengar Amar
menjerit. Tak lama kemudian, doktor dan jururawat pun sampai dan mula
memeriksa Dania. Amar menunggu di luar bilik. Setelah doktor selesai,
dia pun masuk semula. "Nia…sihat?" tersenyum.
"Emm..emm..sihat," tersenyum. "Amar? Tak asma lagi ke?"
"Sihat. Tak ada laa…," senyum.
"Akak pulak? Sihat? Mana ibu dan ayah?"
"Sihat Nia.. Ibu dan ayah dalam perjalanan."

"Emm..Nia…," ujar Amar, lemah.
"Nia, Amar, akak keluar sekejap ye. Amar, tolong jaga Nia ye," tersenyum, seolah-olah mengerti seraya keluar.
"Baik kak," jawab Amar. "Emm…Nia.."

"Ye Amar…Ada apa?"
"Amar…Amar nak minta maaf," tertunduk. Sesungguhnya dia malu kerana tak dapat menolong Dania.
"Ohh…Emm..Amar, jangan risau. Nia ok. Tak payah laa minta maaf. Bukan salah Amar pun."


2 KOMEN YANG SAYA TERIMA:

Anonymous said... [Reply to comment]

dah habis ke cte ni?

akumanusiabiasa said... [Reply to comment]

camne nak cari part 1..dari tadi try cari.xjumpe..huhu

Post a Comment

Terima kasih Dengan Komen Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal erkk??

 
Copyright © Simanis Cadburylady. All Rights Reserved.
Blogger Template designed by Simanis-Cadburylady.