MummyNemo [dot] com

Monday, May 16, 2011

BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI




  1. Header BEN ASHAARI blog 
    -Done-
  2. Tajuk : BEN ASHAARI BICARA CINTA SEKALI LAGI dan linkkan ke entri ini .. 
    -Done-
  3. Beri pendapat anda mengenai DUNIA PERCINTAAN .. Jika anda ada pengalaman ,kongsikan .. Jika tiada , berikan pendapat ..
BERCINTA DAHULU atau NIKAH DAHULU  ? Mana lebih manis pada zaman sekarang ini ? Dalam 100 patah perkataan .. lebih tak pe.. hehe.. Jika ada pengalaman , cerita sekali .. manis atau pahit.. ;) .. kalau sudi la ..
 
     - ermmm.. bagi saya, saya lebih suka Nikah dahulu baru bercinta hehehe.... tapi bercinta   dahulu pun takpa, janji pandai jaga diri kan...

Setiap orang mesti ada pengalaman bercinta, saya pun ada jugak.. saat dilamun cinta manis sangat2, bak kata orang "tahi kucing pun rasa coklat" heheheh... pengalaman cinta saya  ialah cinta jarak jauh ( antara kedah dan Sabah).. kenal melalui alam maya, macam tak caya kan.. tapi ini terjadi terjadi pada saya dan maybe pada kawan2 yang lain... 

Ade yang kata, kenapa nak cari yang jauh.. pastu tu tak pernah jumpa, kenal melalui alam maya banyak penipuan, tapi saya cuba tepis semua tu demi memperjuangkan cinta kami.

Sehari tak call/sms rindu bagai nak gila hahahaha..... tapi manusia tetap akan berubah, bila call tak angkat, sms tak jawab.. kata sibuk la, macam2 alasan....mesti korang da tahukan bila situasi macam ni terjadiii......

Tapi saya, tetap bersabar.... tapi bukan itu saja, dia mula minta bank in duit kata moto rosak, minta topup kredit kata gaji tak cukup... saya berikan segala2nya... demi sayang saya dengan dia.......

Tapi.....sekarang dia ada ada orang lain........ 
saat tula... memang pahit sangat... "tahi kucing bagai racun hahahahha"

_end_

Tapi, Zaman sekarang ini, susah nak jumpa makbapa cari jodoh untuk anak2 mereka.. biasanya anak2 yang mencari pilihan sendiri...... tapi pilihan sendiri pun kena restu dari makbapa jugakkan... jangan sesekali mengabaikan mereka.

P/s pesan saya hati2 memilih pasangan, jangan tertipu macam saya k... cinta alam maya banyak penipuan.. tapi ade jugak yang betul, terpulang dari diri masing-masing :)


Siapa nak join... masuk SINI

24 KOMEN YANG SAYA TERIMA:

waN Mohd Salim said... [Reply to comment]

huhuhu best nye kisah cinta cintun ni ye

❀Hanim_RosLan❀ said... [Reply to comment]

COOL entry...pengajaran buat saya..hee...(xprnah bercinta pon)

umie said... [Reply to comment]

datang dari blog ben ashaari..
sinngah sini & follow u....
jom singgah sini plak..
http://sitiumairahsaat.blogspot.com/2011/05/ben-ashaari-bicara-cinta-sekali-lagi.html

Arra said... [Reply to comment]

ada apa dengan cinta??hoho

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@waN Mohd Salim

yake hehehe.. pengalaman cinta yang mengajar untuk lebih berhati2 :)

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@❀Hanim_RosLan❀

tq.. semoga menjadi pengajaran buat hamin k...

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@Arra

huhu.. tak terkena pada diri sendiri... mmg mcm tu la kan...

bila da terkena.. baru putih mata ..

hati2 la k ;)

No0r AmiRa.. said... [Reply to comment]

sy bercinta melalui alm maya..tapi alhmdulillah akhirnya kami b'temu walaupun utk sekali je...hrap2 xb'lakunya penipuan antara kami...aminn...

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@No0r AmiRa..

alhamdulilah bagusla.. klu mcm tu.. tak semuanya becinta alam maya nie.. semuanya menipu.. ade jgk yg baikk... semoga bkekalan amin.

Lulu caldina said... [Reply to comment]

ya lulu sokong bahagian p/s tu.. semoga yang terbaik diciptakan untuk kita..

nadiemsharmz said... [Reply to comment]

nak cinta jap..pastu kawen n smbung cinta balik pas kawen...hehehhe

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@nadiemsharmz

semua nak mcm tu kan... :)
harap2 yang terbaik buat kita :)

Fauzie Jasmani said... [Reply to comment]

Ehem..ehem..dtg baca cerita chenta..ahaks~

cik Ida said... [Reply to comment]

huhuhu.. kena hati2 nie.. ^_^

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@cik Ida
sekadar berkongsi untuk tatapan bersama..

Bila da terkena baru nak beringat :)

Aidanatasya said... [Reply to comment]

@cik Ida
sekadar berkongsi untuk tatapan bersama..

Bila da terkena baru nak beringat :)

aida4eva said... [Reply to comment]

cinta allah paling hakiki :)

mari terbang ke sini <3

http://aida4eva.blogspot.com

Kathy Tuah said... [Reply to comment]

tengah menghadapi cinta jarak jauh.. perak - kuching :')

syaz rini said... [Reply to comment]

singgah sini.. baca entry tentang cinta..;)

msredcheesecake said... [Reply to comment]

YG MANA LEBIH MANIS?

BERGANTUNG PADA DIRI SENDIRI DAN MACAMANA DIA MENGURUSKAN CINTANYA.KALAU BAIK, MANIS LA JADINYA....CUMA PENDAPAT PERIBADI HEHEEE...

Post a Comment

Terima kasih Dengan Komen Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal erkk??

 
Copyright © Simanis Cadburylady. All Rights Reserved.
Blogger Template designed by Simanis-Cadburylady.