MummyNemo [dot] com

Tuesday, May 24, 2011

MENCINTAIMU, KESALAHANKU KERANA AKU TAK MAMPU MEMBAHAGIANKANMU - PART 6

Part 1 SINI
Part 2 SINI
Part 3 SINI
Part 4 SINI
Part 5 SINI


"Tapi, kalau Amar tak lemah, kalaulah Amar dapat melawan Firdaus, pasti semua ni takkan terjadi."
"Dah sudahlah tu Amar. Semua dah pun berlalu."
"Emm…ye," tersenyum. "Emm…Nia nak apa? Amar belikan ye?"

"Tak payah. Amar duduk je kat sini, temankan Nia, boleh tak? Sudi ke ni?"
"Ehh..mesti laa sudi. Nia tak minta pun, Amar akan tetap temankan Nia, selamanya."
"Thanks Amar," tersenyum lantas melemparkan pandangannya ke luar tingkap.

"My pleasure, Nia."

Tak lama kemudian, Dania
dibenarkan keluar wad. Tapi, setiap minggu, dia akan ke hospital untuk
membuat pemeriksaan lanjut. Apa yang dikatakan oleh doktor, membuat
Amar sedih dan sakit hati. Mengikut kata doktor, Dania tidak punya masa
lebih dari beberapa bulan. Amar terlalu sedih bila memikirkannya.
Amarahnya terhadap Firdaus semakin membara. Sampai sekarang, Firdaus
masih terlepas dari cengkaman undang-undang. Hanya kerana Amar
sayangkan ayahnya. Ugutan Firdaus tempoh hari membuat dirinya terpaksa
berdiam diri. Namun, tidak semestinya dia tak akan membuat sesuatu
untuk menghukum Firdaus.
Firdaus, aku berjanji, satu hari nanti, kau pasti dapat
hukuman yang sepatunya. Aku berjanji aku akan menunaikannya. Aku
berjanji!!!!
"Amar. Kenapa ni?" sapa Haji Mustafa.
"Ehh..tak ada apa-apa laa ayah. Emm..ayah sihat ke ni? Apa kata doktor semalam??"

"Ok. Nothing serious. Amar tak usahlah risau. Amar macam ni, lagaknya macam mak nenek.," tersenyum.
"Ehh…ayah ni.. Ada-ada je," tersenyum.
Tiba-tiba, pintu bilik dibuka.
"Heii..orang tua tak sedar diri!!!,"tengking Firdaus.

"Firdaus!!! Cakap biar beradat!," jerit Amar.
"Huhhh…kau diam, budak hingusan!! Heii..orang tua, kau ingat kau dapat halang aku kalau kau sekat segala apa yang aku buat ke?"
"Emm…Firdaus. Firdaus duduk. Bawa bertenang. Ayah tak faham apa yang Firdaus cakapkan ni."

"Huhhh…alasan. Kau fikir, aku tak tau ke? Kau suruh si Ramzi tu
siasat pasal kewangan pemasaran. Dan kemudian, kau sekat segala projek
aku. Kau ingat kau pandai sangat ke??!!"
"Firdaus!! Stop it!!,"
Amar menghalang. Firdaus semakin mendekati Haji Mustafa dan kemudian
cuba mencekiknya. Amar menghalang dan lantas, Amar menumbuk Firdaus.
"Ahh!! Tak guna!!," membalas tumbukan Amar. Mereka berdua pun
bertumbuk di situ juga. Leka berbalas tumbukan, Amar tidak menyedari
ayahnya diserang sakit jantung.
"Amar….Amar…," ucap ayahnya.
"Ayah??!! Ayah!!!!," berhenti dan mendapatkan ayahnya. Firdaus hanya
melihat saja. Tiba-tiba ibu tiri Amar tercegat di depan pintu.
"Ibu!! Cepat tolong ayah. Call ambulans!,"pinta Amar.
"Ahh??"

"Apa lagi yang ibu tunggu ni? Cepat laa call."
"Ibu!! Jangan ibu sekali-sekali ikut cakap budak mentah ni!!," tengking Firdaus.
"Firdaus!!!
Huhh….," lantas mengangkat ayahnya dan menggendong ayahnya di
belakangnya. Amar cuba berjalan sepantas yang boleh dan kemudian,
akhirnya, dia sampai ke dalam kereta. Terus, dia meluncur laju ke
hospital.
"Hahahaha!!! Rasakan!! Mampus je kau!!!," jerit Firdaus, seperti orang yang dirasuk.
"Fir…,’ sapa ibunya.
"Ibu diam. Jangan masuk campur." Terus berlalu.

"Doktor, macam mana ayah saya?"

"Emm…Maaf, saya dah cuba sedaya-upaya, Encik.," tunduk dan berlalu.
"Ya
ALLAH!!!!," terus meluru masuk ke dalam wad kecemasan tersebut.
Dilihatnya ayahnya terbujur kaku di atas katil. "Ayah….ayah!!! !" Amar
tidak menahan dirinya. Seperti orang hilang akal, dia menjerit nama
ayahnya. Airmatanya bercucuran.
"Encik..Encik. .sabar Encik..," pujuk seorang jururawat.
"Nurse, tolong ayah saya. Tolong saya nurse…," rayu Amar.
"Maaf Encik. Terimalah hakikat Encik.."
Amar terduduk. Menekup muka dengan kedua tangannya. "Ya ALLAH!! Mengapa semua ni harus berlaku?? Ya ALLAH…."
Firdaus…aku takkan lepaskan kau!!!

Jenazah Haji

0 KOMEN YANG SAYA TERIMA:

Post a Comment

Terima kasih Dengan Komen Anda.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal erkk??

 
Copyright © Simanis Cadburylady. All Rights Reserved.
Blogger Template designed by Simanis-Cadburylady.